För oss är kunden alltid i fokus. Genom att ta in en dedikerad Customer Experience Manager stärker vi vårt arbete med att förstå kundens behov och leverera upplevelser som överträffar förväntningarna.
Marcus Wallgren, Head of Sales på evolvit
Kundupplevelse och relationer i fokus
Kundupplevelsen är hjärtat i allt vi gör på evolvit. Vi vill inte bara leverera system och lösningar. Vi vill bygga långsiktiga relationer, skapa värde och göra skillnad för våra kunder. Därför tar vi nu nästa steg i vår satsning på kundresan genom att anställa Josefin Friberg som vår nya Customer Experience Manager.
Med Josefin stärker vi vårt fokus på att förstå, möta och överträffa kundernas behov. Rollen fungerar som en brygga mellan kundens behov och vårt erbjudande. Målet är att varje upplevelse ska vara smidig, konsekvent och värdeskapande. Oavsett om det handlar om support, onboarding eller långsiktig utveckling.
Med en bakgrund som stärker evolvits kundresa
Josefin är nyexaminerad Customer Experience Specialist från IHM Business School. Hon har tidigare erfarenhet från både Hyundai Motor Sweden och Merkle Sverige, där hon arbetade med kundresor, CX-strategi och insiktsdrivna förbättringar i både B2B- och B2C-miljöer.
Hennes kombination av strategisk analys i komplexa miljöer och en prestigelös, pragmatisk approach gör att hon kan balansera både vision och genomförande. Det är en styrka hon nu tar med sig in i rollen på evolvit.
För mig handlar kundupplevelse om att kunden alltid ska känna sig sedd och förstådd.
Josefin Friberg, Customer Experience Manager
En ny roll med fokus på kundnytta och långsiktiga relationer
Att evolvit befinner sig i en spännande utveckling där kundresan blir allt viktigare var avgörande när Josefin valde att ta rollen som Customer Experience Manager. Med över 3000 B2B-kunder ser hon en stor potential i att skapa en mer enhetlig och datadriven kundupplevelse där feedback och insikter leder till konkreta förbättringar. Både för kunderna och för evolvit.
Engagemang för att skapa verklig skillnad
Josefin ser fram emot att bidra med sitt driv och engagemang för att bygga vidare på evolvits kultur av kundfokus och långsiktigt värdeskapande samarbeten. Det som motiverar henne mest är att se hur insikter kan omsättas till förändringar som märks i vardagen.
Hon beskriver själv att hon bygger långsiktiga relationer genom lyhördhet, transparens och snabb återkoppling. För Josefin handlar det om att vara proaktiv och lösa problem innan de växer, men också om att fira framgångar tillsammans.
När hon sammanfattar sin vision för rollen gör hon det med tre ord: lyhördhet, tvärfunktionellt arbete och partnerskap.
Tillsammans framåt
Med Josefin i teamet tar vi ytterligare ett steg mot vår vision: att alltid sätta kunden först. Vi ser fram emot att tillsammans utveckla en kundresa som gör verklig skillnad – idag och imorgon.